Monday 27 April 2015

SHARE CARA PEMAKANAN BERSAMA ADINDA NADIA



Assalamualaikum & Salam Sejahtera

Saya mendoakan anda yang sudi menziarahi blog ini akan sentiasa dilimpahi rahmat dan kasih sayang dari Allah Taala.


Selama 2 minggu bersama adinda Nadia. Banyak ilmu yang Nadia share untuk saya. Beberapa minggu nie asyik makan sesuka hati, berat badan kian bertambah, Nadia share bagaimana cara untuk makan shaklee untuk mendapatkan hasil yang lebih effektif. Pertama, kena ambil makanan secara betul. Untuk permulaan, bagi yang baru nk mula berdiet macam saya, makan mesti cukup 5 kali sehari.

1. Pagi minum ESP bersama dengan Vitamin C, GLA dan B Complex
2. Minum pagi 1 biji bersama air kosong
3. Makan tengahari dengan kuantiti yang sederhana dan ambil Alfafa, Lecithin dan Vitalea selepas mengambil lunch.
4. Minum petang dengan air suam dan buah-buahan
5. Makan malam dengan kuantiti yang sedikit. Ambil Omega selepas dinner.
6. Sebelum tidur ambil vitamin E dalam usaha untuk mendapatkan kulit yang sihat dan cantik.



Produk Shaklee yang saya diambil



Pastikan lauk-pauk yang diambil adalah makanan yang sihat. Seperti, ikan bakar, sayur air dan kurangkan makanan yang berminyak dan berlemak.


Makanan yang seimbang

Piramid Makanan Malaysia

Nadia banyak memberi bimbingan dalam dunia shaklee. Dia dah macam pakar nutrisi pulak. Apa yang best, setiap kali nak makan shaklee...dia pot pet pot pet cerita tentang khasiat setiap produk shaklee yang saya makan.

Dua minggu kami duduk bersama....alhamdulillah, berat saya turun sebanyak 1 kg tanpa exercise. Setiap hari makan malam, tapi nasi bersama lauk-lauk yang menyihatkan.


Bersama adinda Nadia - Bakal Pakar Nutrisi...Insya Allah..


Semoga kita semua sama-sama mengamalkan kehidupan yang sihat, mengamalkan makanan yang sihat untuk kita menjalani kehidupan yang lebih menyenangkan dan semoga Allah Taala permudahkan kita dalam urusan beribadah dan menjalani tugasan seharian.

 
Blogger Templates